تخریب


بی شک هیچ ساختمانی در دنیا عمر نامحدود نخواهد داشت و هرچقدر هم که با رعایت تمام اصول طراحی و اجرا شود، زمانی عمر مفید و قابل بهره برداری آن به پایان خواهد رسید. علاوه بر این با تغییر سلیقه ی انسان نسبت به محل زندگی و همچنین جذابیت تکنولوژی ها و امکانات نوین در ساختمان های مسکونی، علاقه ی جوامع به تخریب سازه های قدیمی و ساخت سازه های جدید و مدرن بیشتر شده است. این مسئله در کنار معضلات مبتلا به عملیات تخریب یک ساختمان قدیمی مانند ایجاد سر و صدا و گردو غبار در محیط اطراف، احتمال ناپایداری، تخریب یا آسیب به پلاک های مجاور (مسائل مربوط به همجواری)، عدم ایمنی کافی در ساختمان های قدیمی و احتمال بروز حوادث ناگوار، حمل و تخلیه ضایعات ناشی از تخریب در مکان هایی مناسب و... موجب شده است تا امروزه در زمینه مهندسی عمران، به تخریب به عنوان یک دانش و تکنیک فنی و مهندسی نگریسته شود. با این حال امروزه در بسیاری از موارد این عملیات توسط افرادی ناآشنا و غیرماهر صورت می گیرد که همین امر موجب بروز خسارت های مالی و جانی بسیاری شده است.
براین اساس مالکان و سازندگان ساختمان ها باید با درنظر گرفتن موارد ایمنی و فنی در انجام یک عملیات تخریب، علاوه بر ایجاد حس امنیت در ساکنین پلاک های مجاور محل پروژه، از بروز خسارت های جانی و مالی که بعضاً به غیر از صدمات مالی و هزینه ای، مسائل حقوقی سنگینی را که موجب تعطیلی طولانی مدت پروزه خواهد شد به وجود می آورد، جلوگیری نمایند.
گروه مهندسین داریان با اتکا بر تجربه های متعدد خود در زمینه احداث ساختمان خصوصاً در بافت های فرسوده و پرریسک شهری و همچنین توانایی علمی و فنی کادر مهندسی خود، به حدی از توانایی فنی و اجرایی رسیده است که پروژه-های تخریب را با ریسک بسیار پائین و با سرعت و دقت مناسب به انجام برساند.
 
 
 

 

عضویت در خبرنامه داریان